Konsten att skapa meningsfulla upplevelser 

När produkter och tjänster blir alltmer lika återstår kundupplevelsen som den viktigaste framgångsfaktorn ett företag har. Min mission är att göra företag och dess medarbetare medvetna om vilket värde de har möjlighet att skapa för sin omgivning genom upplevelser. I allt de gör och säger. Om fler företag blir mer emotionella och upplevelseorienterade i relationen med människor så blir vår värld avsevärt bättre, och företagen mer lönsamma. 

I mina föreläsningar varvar jag viktiga trender med inspirerande exempel och konkreta metoder. Du kommer att komma ifrån föreläsningen fylld med insikter och konkreta idéer för hur du kan skapa starkare upplevelser för din omvärld. Du kommer också förstå att det är lättare än du tror. Filosofin och metoderna finns beskrivna i boken Jakten på känslan – konsten att skapa meningsfulla upplevelser, som jag skrivit tillsammans med Niels Kjærgaard-Jensen. 

Här är ett axplock av företag där jag hållit anpassade föreläsningar och workshops för tex. ledningsgrupper, marknadsavdelningar eller hela organisationer: Electrolux, SEB, SPP, Sandvik, Kraftringen, Com Hem, Vikingaliv, Länsförsäkringar Kronoberg, Golfadministratörernas förening, Folkuniversitetet, JM.
Några konferenser och events där jag har varit huvudtalare: AdDay, Customer Experience Summit, 4Good Business Talk, Customer Centric Management, Kommunikation offentlig sektor, Digital PR Awards, Bliwadagen, Marknadschefskongressen.
 

Föreläsning med Arvid Axland på Hamburger Börs.jpg
I was really touched and impressed how you got across your message...thank you for this very professional humorous and heartfelt presentation!
— Barbara Mieg
Arvid Axland föreläser på Hamburger Börs.jpg